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charlotteZwischenstopp in Charlotte, North Carolina. Mehr als den Flughafen bekomme ich trotz fast 5 Stunden Aufenthalt nicht zu sehen. Davon allerdings fast zwei Stunden bei der Einreise, Gepäck, Zoll, Check-In für Weiterflug… Versuche mich geistig wieder darauf einzustellen, dass ich in den USA bin. Beispielsweise vergessen, dass die Frage „How are you doing?“ unserem „Hallo“ entspricht, und man auf gar keinem Fall seine Lebensgeschichte erzählen sollte :)

In gut zwei Stunden ist Weiterflug nach Indy, dann mit Mietauto zum Hotel. Ankunft wird bei Ortszeit 2300 sein, bei 6 Stunden Zeitunterschied also 5 Uhr morgens. Aufstehen dann um 0545, denn 0630 ist schon antanzen für etwas, worauf ich mich schon massiv freue: einen ganzen Tag Brandursachenermittlung.

In der Kursbeschreibung gefällt mir diese Passage besonders:

Each day’s students will have their own building, which will be set up and burned for their exclusive use.

Wen’s interessiert: hier ist der gesamte Text:

Using NFPA 921, Guide for Fire & Explosion Investigations; NFPA 1033, Standard for Professional Qualifications for Fire Investigators; and NFPA 1037, Standard for Professional Qualifications for Fire Marshals, as guides, this program is for the fire investigator, fire inspector, fire marshal, or company officer responsible for examining fire scenes and conducting fire scene origin and cause investigations. Students will enhance their origin and cause abilities by examining real fire scenes, from simple to complex. Knowledge of the processes used in conducting a fire scene examination is a prerequisite, and actual prior fire scene origin and cause investigation experience is necessary, as there will be no review of “the basics.” Students will conduct actual on-scene, hands-on origin and cause investigations in a group setting, with the objective of being able to properly identify the heat source responsible for the fire and the area or point of the fire’s origin using factual descriptions provided. Based on the size and scope of the acquired structure, the students may conduct a “dig out” of a complex fire scene. The program ends with a review of the fire scenes, where post-fire scene, ignition sequence, and prefire photos will be discussed. Each day’s students will have their own building, which will be set up and burned for their exclusive use. Students are required to bring a full set of bunker gear including coats, pant, boots, helmets, and gloves, as well as a pad with paper, small hand tools (screwdrivers, pliers), a tape measure, and a flashlight.

Das HOT (hands-on-training) letztes Jahr war ja schon der Hit, und dabei ist diese DVD „Trench Rescue“ rausgekommen. Mal sehen, ob ich diesmal wieder ausreichend

Bisher im Indy-Tagebuch:

  1. ready to go

Kommentare

Ein Kommentar bisher zu “Indy-Tagebuch (2) Zwischenstopp” (davon )

  1. diggler am 21. April 2009 05:58

    Na hoffentlich koennen wir dich dann auch hier mal sehen. Was traegst du denn waehrend des H.O.T. ??

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